Obsługa klienta to ważny aspekt w działalności każdej firmy, w wielu niestety traktowany po macoszemu.A rzeczywistość wymusza konieczność nieustającego, systematycznego doskonalenia swoich umiejętności. Stare rodem z PRL- u standardy, jeśli w ogóle można tak powiedzieć, obsługi klienta dawno odeszły w niepamięć. Obecnie od pracownika obsługi klienta wymaga sie dużej fachowości i wiedzy i co powinno być oczywiste kutury.
Istnieje kilka podstawowych ram wyznaczających obsługę klienta na wysokim poziomie. Po pierwsze, najważniejsze - klient, który przychodzac do nas ma pewien problem i oczekuje, ze my go rozwiążemy. Jeśli nam sie uda możemy uznac, że sprostaliśmy zadaniu.
Doskonalenie swojego warsztatu w zakresie obsługi klienta jest niezbędne, ponieważ tylko wtedy klienci będą do nas wracać. Poza tym pracownik który jest świadomy mowy ciała, znający typy klientów, potrafiący rozpoznać ich nastroje i poprowadzić rozmowę będzie najlepiej odpowiadał na potrzeby klienta.
Pracownik obsługi klienta jest wizytówką firmy, a firm anie wypada najlepiej jeśli jest to pracownik niekompetentny, pozbawiony wiedzy i nieuprzejmy. Taka postawa na peewno odbije sie na kondycji finansowej firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz